تمرینات قدرتی دوباره در صدر اخبار قرار گرفته اند: تکنوجیم Biostrength را عرضه می کند

تمرینات قدرتی – یا تمرینات استقامتی – شاخه‌ای از تمرینات بی‌هوازی بوده که موضوع اصلی تمرکز آن روی درگیری عضلات با وزنه‌ها به عنوان یک وزن خارجی یا بیرونی است. ساز و کار اصلی تمرینات قدرتی استفاده از توان عضلات برای مقابله با یک نیروی خارجی است: نیروی وزنه‌ها یا هالتر یا کتل بل و یا هر وسیله ورزشی دیگری که مخصوص گروه‌های عضلانی خاص است. در چنین ساز و کار پویایی، ماهیچه‌های تحریک شده دچار آسیب دیدگی‌های جزئی و ریزی می‌شوند که در ادامه توسط سیستم ایمنی بدن و از طریق پروتئین‌ها ترمیم و احیا می‌شوند. با گذر زمان، با افزایش تدریجی وزنه‌ها، تحریک عضلات نیز افزایش یافته و در نتیجه ساختار عضلانی بدن با توجه به تغییر سوخت و ساز بدن، تغییر می کند. با ثابت نگه داشتن این روند، نتیجه نهایی عضلاتی بزرگتر و قوی تر خواهد بود.
بعد از دوران طلایی تمرینات قدرتی در دهه ۸۰، در سال‌های اخیر بازگشت قابل توجهی به تمرینات قدرتی شکل گرفته است. اگرچه تمرینات قدرتی صرفا به معنای پاورلیفتینگ و بدنسازی نیست، با اینحال علاوه بر زیبایی ظاهری عضلات، علت استقبال و بازگشت دوباره به این سبک تمرینات را باید در سلامت جسمانی و کیفیت بهتر زندگی دنبال کرد: تمرینات قدرتی، تراکم استخوان و استقامت بافت عضلانی را افزایش می دهد، متابولیسم و وضعیت عمومی بدن، وضعیت رباط‌ها، تاندون‌ها و مفاصل، سلامت قلب و عروق و سیستم عصبی را بهبود می بخشد. تعادل ترکیب بدن (توده بدون چربی/ توده چربی / توده عضلانی) نیز به صورت منظمی کنترل می شود. تمرینات قدرتی تمامی تمرینات ورزشی را بهبود بخشیده و در زمینه‌های مختلف ورزشی نیز شما را چابک‌تر و قوی‌تر می‌سازد. ریکاوری‌های پس از آسیب دیدگی در دوران نقاهت نیز به شکل قابل توجهی متاثر از تمرینات قدرتی است.

قبل
بعدی

این نکته نیز قابل توجه است که تمرینات قدرتی برای ورزشکاران زن و مرد دارای اهمیت ویژه ای است چرا که خطر آسیب دیدگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در بهترین و نهایی ترین حالت ورزشی خود باشند. تمرینات قدرتی انواع عملکردها را افزایش می دهد، حتی حرکاتی که مستقیما با تمرینات قدرتی در ارتباط نیستند. درواقع، در زمینه تناسب اندام و ورزش، تمرینات قدرتی اغلب به عنوان “مادر تمام کیفیت‌ها” نامیده می‌شود، چرا که قدرت عضلانی اساس مهارت‌های مرتبط با تمام حرکات و رشته‌های ورزشی است (هم برای ورزشکاران حرفه‌ای و هم برای مبتدیان).
در عین حال، افزایش توان بدن با استفاده از تمرین‌های قدرتی برای افراد مسن (بالای ۷۰ سال) امری ضروری است، چرا که این کار موثرترین راه برای مبارزه با روند طبیعی ضعف جسمانی ناشی از افزایش سن است که با کاهش توده عضلانی همراه است. افزودن جلسات تمرین – سبک یا نیمه سنگین –  به برنامه روزانه افراد مسن و تغییر سبک احتمال آسیب های فیزیکی را کاهش می دهد و باعث افزایش طول عمر و کیفیت زندگی می شود. این جلسات توسط پزشک تجویز می شود و توسط مربی هدایت می‌شود.
باور قدیمی نادرستی در مورد تناسب اندام در بین همگان وجود دارد که تمرینات هوازی را اولین و موثرترین روش برای کاهش وزن و داشتن اندام لاغرتر می داند. در واقع، تمرینات استقامتی نیز روشی مناسب برای دستیابی به این هدف است چرا که به کاهش چربی اضافی بدن کمک زیادی می کند. هم به واسطه جلسات تمرین و هم به وسیله کالری سوزی بعد از تمرین (ٍEPOC – مصرف بیش از حد اکسیژن بعد از تمرین). همانطور که قبلا ذکر شد، تمرینات قدرتی متابولیسم بدن را فعال می کند و ترکیب ساختاری بدن را متعادل می کند. بدین معنی که ممکن است حتی در حالت استراحت، بیش از آنچه که فکر می‌کنید کاهش وزن و کالری سوزی اتفاق افند و موثر باشد.

Biostrength : نسل بعدی تجهیزات تمرین قدرتی

یکی از چالش‌های همیشگی تمرینات قدرتی، قرار دادن صحیح وزنه‌ها، تنظیم سرعت انجام حرکات، دانستن تعداد دفعات مناسب تکرار متناسب با اهداف شما و نحوه استراحت کردن در بین ست‌ها است. Biostrength جدید تکنوجیم پاسخ تمامی این چالش‌ها برای دستیابی به بهترین بازدهی زمان تمرین است. به لطف هوش مصنوعی به کار برده شده در این فناوری و پژوهش‌های تخصصی در زمینه نوآوری، Biostrength در مقایسه با روش‌های سنتی تمرین، تا ۳۰ درصد نتایج بهتری را در مدت زمان مشابه تضمین می‌کند. Biostrength به شما این امکان را می‌دهد که با میزان وزنه‌های درست و مناسب، محدوده صحیح حرکات، وضعیت بدنی درست، سرعت مناسب و حتی تعداد ست مورد نیاز و زمان کافی استراحت، در هر تمرین بیشترین بازدهی و بهترین نتیجه را به دست آورید. سیستم انحصاری Biodrive – که از تکنولوژی هوافضا بهره می‌برد – ۶ حالت مقاومت مختلف را ارائه می دهد که بسته به هدف شما، بازدهی تمرین شما را بهبود می‌بخشد.

Biostrength بسته به هدف شما ۴ برنامه ارائه می کند: افزایش توده عضلانی، تمرینات قدرتی، افزایش قدرت و تقویت عضلات. در واقع، پشت تئوری تمرینات قدرتی و پویایی تمرینات قدرتی، بیش از آنچه که در ظاهر به نظر می رسد وجود دارد. Biostrength نمونه‌ای عالی از نحوه کار با سطوح مختلف قدرت و توان فیزکی در افراد متفاوت است : حداکثر نیرو در این ساز و کار معادل حداکثر قدرتی است که می توان با یکبار تکرار و به میزان بالاترین وزنی که با انجام یک حرکت می‌توان بلند کرد. نیروی انفجاری مفهومی دیگر است که می‌توان آن را بالاترین نقطه توان در کمترین زمان تعریف کرد، که در آن توانایی عصب عضلانی بدن برای سازگاری سریع با محرک تمرینی مشخص خواهد شد. درواقع نیروی انفجاری در کنار میزان استقامت توان ما، نشان دهنده توانایی بدن برای تمرینات قدرتی طولانی مدت خواهد بود، به عنوان مثال ورزش‌هایی که انجام آن‌ها در زمان‌های کوتاه امکان پذیر نیست، مانند دوچرخه سواری یا قایقرانی.
سیستم هوشمند Biodrive کاهش توان شما را تشخیص خواهد داد و زمانی که شما خیلی خسته شده باشید به صورت خودکار شدت تمرین و میزان وزن را کاهش می‌دهد تا امکان انجام تمرین به صورت کامل را در اختیار شما قرار دهد. این سیستم در حین دستیابی به اهداف جدید واکنش‌های انگیزشی برای شما خواهد داشت و به شما بعد از دسترسی به موفقیت‌ها و رکوردهای جدید جایزه می‌دهد. تمرینات قدرتی را راحت تر از همیشه دنبال کنید.
می توانید اخبار تکنوجیم ایران (کارو ویژن سلامت) را از همین سایت مشاهده کنید.