رویکرد تناسب اندام در ۲۰۲۱

تناسب اندام در ۲۰۲۱

مجموعه تکنوجیم طیف گسترده ای از تجربیات ورزشی را در راستای پاسخ گویی به هر سبک و نیاز ورزشی در اختیار کاربران قرار می دهد.

از سال ۲۰۰۷ به طور سالانه سازمان ACSM – کالج پزشکی ورزشی آمریکا – نتایج یک نظرسنجی جهانی در مورد روند تناسب اندام را منتشر می کند که به بررسی جامع و نظرسنجی از هزاران متخصص سلامتی و تناسب اندام از سراسر جهان می پردازد. از جمله مربیان خصوصی پرورش اندام، فیزیولوژیست های ورزشی، متخصصان پزشکی و صاحبان باشگاه های بدنسازی. گزارش نهایی این نظرسنجی با هدف نظارت، ارزیابی، پیش بینی و معرفی رویکردهای ورزشی و تاثیر آن ها بر تکامل روند ورزش، تنظیم شده است.

تکنوجیم ایران

در طول سال ۲۰۲۰، شاهد سرعت بی سابقه ای در آگاه سازی از میزان تاثیر فعالیت بدنی و ورزش بر سلامتی افراد با تاکید بر اینکه بهترین و اثربخش ترین ابزار برای سلامتی است، بوده ایم. مهم ترین رویکردها و برنامه های پدید آمده از این تحقیقات و مطالعات پژوهشی در زمینه تناسب اندام و سلامتی در سطح جهانی برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده اند. مهم ترین فاکتورهای مطرح شده در رویکردهای پیش بینی تناسب اندام شده در سال ۲۰۲۱ بر اساس نظرسنجی سالانه ACSM، تمرینات آنلاین، فناوری های پوشیدنی و تمرین های مبتنی بر وزن بدن هستند.

۱.ورزش آنلاین

روند رو به رشد تناسب اندام همراه با ورزش آنلاین و مجازی قطعا به دلیل دوره های طولانی قرنطینه و تعطیلی باشگاه ها است با اینحال چشم اندازهای جدیدی را برای آینده و زمانی که این محدودیت ها و وضعیت اضطراری همه گیر به پایان برسد، پیش بینی و ترسیم کرده است. بنابراین چه در خانه و چه در باشگاه، افراد میل به ادامه ورزش خواهند داشت – مانند دویدن، دوچرخه سواری، قایقرانی، تمرینات قدرتی یا عملکردی – و این نیاز نیز وجود دارد تا احساس کنند عضوی از یک جامعه هستند و می توانند با مربی مورد علاقه خود در فضای مجازی مطلوب ورزش کنند.

با استفاده از پلتفرم زنده تکنوجیم (Technogym Live Platform) که در تمام تجهیزات هوازی تکنوجیم وجود دارد، می توان سبک ورزشی مورد علاقه خود را با استفاده از حجم گسترده ای از ویدیوهای آموزشی و درخواستی، کلاس های آنلاین و زنده با مربی در باشگاه، جلسات تمرینی هوازی یا قدرتی، برنامه های ورزشی متنوع، تمرینات پایه ای و یا مسیرهای مجازی در شرایط بازسازی شده از طبیعت و یا شهر و مکان مورد علاقه انتخاب کرد. و یا برای کسانی که علاقمند به استفاده از دوچرخه های ثابت و اسپاینینگ تکنوجیم هستند، این امکان فراهم است که با استفاده از دوچرخه های مدرن با امکانات نوآورانه از خانه به کلاس های دوچرخه سواری داخل باشگاه چه به صورت زنده و چه به صورت کلاس های درخواستی، ملحق شوند و از مربیان مورد علاقه خود در باشگاه ها و سالن های ورزشی مختلف در سراسر دنیا بهره مند شوند.

۲.فناوری های پوشیدنی

فناوری های پوشیدنی که از سال ۲۰۱۶ همواره در زمره ی فناوری های پیشرفته و مدرن در حوزه سلامتی و تناسب اندام بوده اند، در سال ۲۰۲۱ نیز به همین روند ادامه خواهند داد. ردیاب های تناسب اندام، مانیتورهای ضربان قلب و ساعت های هوشمند به منظور نظارت بر فعالیت های بدنی و ذخیره داده های بیومتریک هم برای مصرف کنندگان و هم برای پزشکان و مربیان بسیار مفید و کاربردی است و باعث می شود تا افراد بیشتری روی آن ها کار کرده و عملکرد آن ها را در طول زمان بهبود بخشند. در این راستا، اپل واچ و سامسونگ گلکسی اکتیو۲ با تمام تجهیزات هوازی تکنوجیم و پلتفرم Wellness نسخه ۵.۰ سازگار بوده و تمامی امکانات آن ها را برای کاربران در دسترس قرار می دهند. (این ساعت ها همچنین با Fitbit، Garmin و Palar سازگار هستند). بنابراین کاربران از هر کدام از دستگاه های تکنوجیم که استفاده کنند می توانند عملکرد خود را نظارت و دنبال کنند.

تکنوجیم ایران

۳.تمرین با وزن بدن

پاندمی کوید۱۹ و محدودیت های ناشی از آن باعث توسعه و افزایش تمرینات مبتنی بر وزن بدن، تمرینات آزاد، و استفاده از وزنه های آزاد شده است و می توان تمام این تمرینات را با راهنمایی درست در خانه انجام داد. در تمرین با وزن بدن، از وزن بدن به عنوان مقاومت در تمرین های ساده تا حرکات پیچیده استفاده می شود.
پلتفرم Mywellness تکنوجیم به کاربران این امکان را می دهد تا تمرینات بدنسازی خود را – چه با استفاده از وزن بدن و چه با استفاده از وزنه – با استفاده از حجم عظیمی از تمرینات تخصصی و مرتبط انجام دهند. همینطور مربیان باشگاه ها نیز می توانند تمرینات مربوط به خود را تهیه کنند و در اختیار اعضا و کاربران خود قرار دهند.

۴.ورزش بیرون از خانه

یکی از رایج ترین روندهای ورزشی رو به رشد که می توان همزمان با ورزش در خانه نیز از آن بهره مند شد. این سبک از تمرینات نیز با استفاده از تجهیزات پوشیدنی و پلتفرم Mywellness تکنوجیم قابل کنترل و ردیابی است.

۵.تمرینات پرفشار

این تمرینات روش جدیدی هستند که شامل جلسات تمرینی Interval بوده و دارای حرکات پرفشار با شدت بالا با وقفه های کوتاه می باشند. فاکتور کلیدی این تمرینات کاهش مدت زمان ورزش کردن است که با توجه به شدت و سطح تمرین می توان در بازه های زمانی کوتاه نیز انجام داد. این روش تمرین را می توان در باشگاه ها، تمرینات فضای باز و در خانه انجام داد به همین دلیل یکی از رویکردهای جدی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. رویکرد تکنوجیم نسبت به این جنبش نوین ورزشی، دربرگیرنده تجارت مختلف تمرین – مانند Skillrun Bootcamp و یا Skillathletic Training که قابل اجرا با محصولات Skill هستند – می باشد.

۶.تمرین مجازی

تکنولوژی باعث ارتباط و دسترسی بیشتر و بیشتر ما شده است و روز به روز بر اساس سلیقه، احساسات و اهداف ما تجربیات بیشتری را در اختیار ما قرار می دهد، درست در زمانی که به آنها نیاز داریم : در باشگاه، خانه و یا حتی روی تلفن همراه. تمرین مجازی یکی از عناصر اصلی در اکثر محصولات تکنوجیم است : از Technogym Live که فضاسازی زمان تمرین (طبیعت، شهر) را در تمام محصولات هوازی تکنوجیم را انجام می دهد تا MyCycling که به شما این امکان را می دهد تا در سخت ترین مراحل بیشترین تلاش را داشته باشید مانند کوهنوردی در آلپ یا Stelvio Pass در خانه.

۷.ورزش داروست

رویکرد پزشکی محور در تناسب اندام در دنیا در حال افزایش است. از همان ابتدا، تکوجیم به طور پیوسته با ارائه پروتکل های خاص بهداشتی، پیشگیری و توان بخشی، در این حوزه پیشگام بوده است. یکی از ابتکارات پیشرو در این زمینه Biocircuit تکوجیم است – راهکاری برای تمرین با روش های خاص که با استفاده از تمرینات خصوصی به کاربران کمک می کند تا به اهداف خود در کمترین زمان دست یابند-
به لطف حالت Prescribe، فیزیوتراپیست ها و مربیان می توانند برنامه های تمرینی سفارشی ضبط کنند و از راه دور با استفاده از اپلیکیشن Prescribe متناسب با سطح نیاز کاربران در اختیار آنها قرار دهند.

۸. تمرینات قدرتی با وزن آزاد

نیمکت تکنوجیم – دستگاه جدید برای تمرینات عملکردی – به منظور ترکیب حداکثری تنوع در تمرین با کمترین فضای مورد نیاز برای ورزش طراحی شده است. این نیمکت به کاربر امکان این را می دهد که به لطف طراحی ابتکاری و تجهیزات کامل آن بیشترین تمرینات قدرتی، کششی، تمرینات پایه را در کمترین فضا انجام دهد. تمام ابزار مورد نیاز برای تمرین به طور مهندسی شده ای در داخل نیمکت در فضاهای اختصاصی جای گذاری شده اند. تجهیزات نیمکت تکنوجیم شامل : وزنه های انگشتی، کش های مفاومتی، دمبل و یک زیرانداز بوده که شما را برای انجام تمرینات کامل بدنی یاری می کند.

تکنوجیم

۹.برنامه تناسب اندام برای میانسالان

ورزش فرصتی برای به دست آوردن سلامتی برای تمام افراد از جمله مسن سالان است. افراد در دوران بازنشستگی بیشتر فعالیت می کنند، طول عمر بیشتری خواهند داشت و سالم تر خواهند زیست. این رویکرد بر اساس نیازهای تناسب اندام در افراد میانسالی تنظیم شده است که وضعیت مالی بهتری از نسل های جوان تر دارند. بنابراین باشگاه های بدن سازی فرصتی خواهند داشت تا از این شرایط در بازار رو به رشد بهره مند شوند. Technogym Biocircuit به لطف فوق العاده و سهولت در استفاده بهترین راهکار برای این موضوع است. پس از راه اندازی سیستم اولیه و وارد شدن، تک تک تجهیزات به صورت خودکار با اندازه فیزیکی کاربر و  برنامه ی او تنظیم می شوند.

تکنوجیم

۱۰.تمرین اختصاصی

در طول سال ها، به لطف اینترنت و باشگاه های تناسب اندام متعدد، مفهوم مربی خصوصی توسعه یافته و بیشتر در دسترس قرار گرفته است. در باشگاه ها، محل کار و خانه. مردم سرانجام به این درک رسیده اند که نقش مربی در ارزیابی شرایط فرد، تهیه برنامه اختصاصی متناسب با وضعیت بدنی، اهداف و نیازهای شخصی، ضروری است.